• Forsiden
Til Hangar.no
No Result
View All Result
16.05.22
  • Login
  • Om Flyhistorikk.no
  • BILDEBRUK
No Result
View All Result
Flyhistorikk.no
  • Om Flyhistorikk.no
  • BILDEBRUK
No Result
View All Result
Flyhistorikk.no
No Result
View All Result

2005: Det gikk litt fort i svingene for SAS da ny logo skulle avsløres

28. april 2021
Kategori: 2005, Flyhistorikk
A A
2005: Det gikk litt fort i svingene for SAS da ny logo skulle avsløres

Foto: Hans O. Nyborg

Share on FacebookShare on Twitter

Da SAS skulle presentere det første flyet med ny logo, SAS Braathens, i 2005 gikk ikke alt helt etter planen. Flyet som fikk logoen på seg først var LN-BRH, et Boeing 737-500.

Datoen var 19. januar 2005 og pressen var invitert til å både ta bilder av flyet og se logoen bli avdekket. Alt dette foregikk på Stavanger Sola Lufthavn.

Flere artikler

1989: 737-versjonen som erstattet 200 varianten

1989: 737-versjonen som erstattet 200 varianten

28. april 2021
20 år siden Concorde-ulykken i Paris

20 år siden Concorde-ulykken i Paris

28. april 2021
Tilbakeblikk: Sterlings Boeing 727 var helt spesielle på sin måte

Tilbakeblikk: Sterlings Boeing 727 var helt spesielle på sin måte

28. april 2021
1997: Slik har du aldri sett et SAS-fly

1997: Slik har du aldri sett et SAS-fly

28. april 2021

Hele natten hadde gått med til å tilpasse flyet, Et norsk flagg skulle plasseres ved halepartiet og SAS Braathens-logoen skulle plasseres fremst på bildet.

Da pressen var godt i gang med å fotografere skulle det gå opp for selskapets representanter at logoen var blitt feil montert. Mens den nye logoen til selskapet besto av SAS-logoen i den blå boksen, skulle det være et mellomrom mellom denne til Braathens-navnet. Her var det blitt helt feil i monteringen hvor SAS-logoen var plassert helt inntil Braathens-teksten.

For SAS Braathens ble dette en lite hodepine da pressen nå hadde fått sine bilder av den nye logoen, som da var feil.

Tre dage senere ble det invitert til ny pressefotografering, denne gang på Oslo Lufthavn. Flyet var da LN-RRY, og logoen var riktig.

Riktig – slik skulle logoen være på flyet. Foto: Hans O. Nyborg
Her ble det feil med logoen under pressevisningen. Foto: Hans O. Nyborg
Teamer: SASSAS BraathensStavanger Sola lufthavn

Flere artikler

1989: 737-versjonen som erstattet 200 varianten
1989

1989: 737-versjonen som erstattet 200 varianten

28. april 2021
20 år siden Concorde-ulykken i Paris
2000

20 år siden Concorde-ulykken i Paris

28. april 2021
Tilbakeblikk: Sterlings Boeing 727 var helt spesielle på sin måte
Flyhistorikk

Tilbakeblikk: Sterlings Boeing 727 var helt spesielle på sin måte

28. april 2021

Anbefalt

1971: Huge er størst – SAS hentet hjem sin første jumbojet

1971: Huge er størst – SAS hentet hjem sin første jumbojet

1 år ago
1984: Landet Caravelle på rullebane hvor DC-8 sto fastkjørt

1984: Landet Caravelle på rullebane hvor DC-8 sto fastkjørt

1 år ago
1994: Kaprerdrama på Gardermoen ble avsluttet med mystisk koffert

1994: Kaprerdrama på Gardermoen ble avsluttet med mystisk koffert

1 år ago

1970: Gardermoen – slik kunne det ha blitt

10 år ago

Kategorier

  • 1937
  • 1940
  • 1946
  • 1947
  • 1948
  • 1949
  • 1952
  • 1953
  • 1954
  • 1956
  • 1957
  • 1960
  • 1963
  • 1969
  • 1970
  • 1971
  • 1972
  • 1973
  • 1974
  • 1978
  • 1979
  • 1980
  • 1982
  • 1983
  • 1984
  • 1985
  • 1986
  • 1987
  • 1989
  • 1990
  • 1993
  • 1994
  • 1995
  • 1996
  • 1997
  • 1999
  • 2000
  • 2002
  • 2005
  • Bildeserier
  • Boeing 747
  • Fakta
  • Flyhistorikk
  • FLYPLASSER
  • FLYTYPER
  • Historiske blikk
  • Hva skjedde
  • Hva skjedde med
  • Militære fly
  • Norsk luftfart
  • Norsk luftforsvar
  • Tilbake til…
  • ULYKKER
  • VI ANBEFALER

Teamer

Aeroflot Airbus Airbus A320 Airbus A380 Air France BEA BOAC Boeing Boeing 707 Boeing 727 Boeing 737 Boeing 737-500 Boeing 747 Braathens SAFE British Airways Caravelle Concorde DC-4 DC-8 DC-10 DNL Douglas FAA FedEx Finnair Flyhistorikk Fornebu GA-terminalen Gardermoen Historikk Krig Luftforsvaret Lufthansa McDonnell Douglas MD-80 Oslo lufthavn Pan Am SAS Scanair Southwest Airlines Swiss Swissair TWA Ulykke United Airlines
No Result
View All Result

Utvalgte

1983: SAS leier inn Dash 7 fra Widerøe

1970: To bomber eksploderte samme dag, kun ett fly klarte seg

1983: Fra 50 meters dyp til museum på Gardermoen

1971: Huge er størst – SAS hentet hjem sin første jumbojet

1969: Første Fokker F28 Fellowship til Braathens SAFE lander på Fornebu

1978: Kaos på Gardermoen da verdens største fly ankom

Mest lest

Gjør nytt forsøk med å auksjonere bort privatfly til diktator
1989

Gjør nytt forsøk med å auksjonere bort privatfly til diktator

24. mai 2021
0

Det rumenske auksjonshuset Artmark skal på nytt forsøke seg på å auksjonere bort to av BAC-1-11 flyene...

1948: SAS ser på DC-9 som ny flytype

1948: SAS ser på DC-9 som ny flytype

9. mai 2021
1959: Ny milepæl for Oslo lufthavn Fornebu

1959: Ny milepæl for Oslo lufthavn Fornebu

9. mai 2021
1983: SAS leier inn Dash 7 fra Widerøe

1983: SAS leier inn Dash 7 fra Widerøe

9. mai 2021
1970: To bomber eksploderte samme dag, kun ett fly klarte seg

1970: To bomber eksploderte samme dag, kun ett fly klarte seg

9. mai 2021

Følg oss på Facebook:

  • Om Flyhistorikk.no
  • BILDEBRUK

© 2021 Flyhistorikk.no

No Result
View All Result
  • Om Flyhistorikk.no
  • BILDEBRUK

© 2021 Flyhistorikk.no

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In