Den kjente forretningsmannen Jon Furdal sto bak selskapet som i 1985 kjøpte en brukt Caravelle. Flyet var et SE-210 Caravelle av 10B3-versjone. LN-BSE ble levert til Sterling Airways i 1969, og med unntak av en utleie til Finnair fra 1974 til 1976 ble det operert av det danske selskapet frem til 1979.
Det var Transwede Airways som fikk oppdraget av Furdal å operere flyet, med norsk registrering i 1985.
I mars 1985 ble flyet satt inn i chartertrafikk på Haugesund lufthavn, med flyvninger for Furdals selskap Vestlandsreiser, til Mallorca og Kreta. Flyet som kostet Furdal 12 millioner kroner, ble overført til kommandittselskapet Air Charter West i løpet av dette året.
LN-BSE hadde 114 seter ombord, men kun 109 ble benyttet i sesongen kunne Haugesund Avis melde i 1985. Flyvningene gikk ikke helt etter planen heller med mange forsinkelser og utfordringer med at Haugesund lufthavn hadde stengt for kvelden, når flyet endelig landet.
I 1985 fraktet flyet til Furdal 5000 passasjerer, mens året etter økte tallet noe, og i 1987 var tallet rundt 12.000.
I 1987 ble Caravellen byttet ut med Boeing 737. Furdal var selv med å starte opp Norway Airlines, som hentet inn 737-300 i sin flåte samme år.